Nepředstavitelné hlubiny zakázaných věcí

23. january 2015 at 20:03 | Yaraki |  Výlevy a světonenávistný rage
Aneb co by člověk neudělal pro jednu pandu, že jo...

Tak jsem se zas jednou zaslíbila nemírnému poslání - seznámit místní osazenstvo s několika tématy, jež si pod pojmem "Zakázané" vybavím já a mě podobní experti. Abych neobcházela příliš širokým obloukem, chystám se povrchově zabrouzdat ve vodách takzvaného yaoi a slashe, což jsou - ano, teď je ta pauza na kamenování - v podstatě jedna a ta samá věc. Jak by řekl slovník naučný, kdyby byl alespoň z poloviny takové prase jako já, jedná se o žánr, vzniknuvší v odpověď na existující, známá a občas také originální díla jiných autorů nebo prostě jen tak, protože po večerech nebylo nad čím pohonit. Podstatou není nic vznešenějšího, než usazení dvou či více mužských postav libovolného fandomu do různě (ne-)pohodlných poloh a zobrazení jejich nepokrytě sexuálních aktů - ať už formou grafickou či literární.





To by bylo k úvodu. Ještě než to naplno roztočím nad výše zmíněnými čuňačinkami, musím trochu zaplakat nad podstatou zakázanosti v dnešním světě. Ať už si to totiž uvědomujeme nebo ne, dá se nám dnes zakázat v podstatě cokoli. Od cedníků na hlavách, přes pěstování všemožného rostlinstva po prosté vyjádření názoru. Což o to, společnost potřebuje svá pravidla, o tom žádná, smutnějším faktem zůstává, že ač se něco zakáže, ne vždy to posléze platí pro všechny. Jako vždy nad zákonem stojí takové věci jako peníze a moc. A tak se nám stává, že lidé nepokrytě kradou a lžou, podvádějí a místo užitečných činů podávají nesmírné a vesmírné výkony v oblasti obcházení pravidel.
Pak se nelze divit, že vrámci téhle jedné dimenze zároveň nesmíte říct "black board", protože by z vás byl rázem rasista, ale můžete střílet vymírající sibiřské tygry, jen protože jste Putin nejmenovaný prezident.

A do tohohle světa se najednou vyrojí hromádka veselých nahatých obrázků různými otvory pospojovaných celebrit. To musí zákonitě vzbudit rozruch, že. Co na tom, že jen malá část z nich se nebezpečně blíží dětské pornografii, co na tom, že jde jen o vyžití osamělých vlčič toužících po dokonalém muži, po jehož rozkošném rozložitém hrudníčku se neplazí nějaká obscénní prostitutka.

Samozřejmě je nutno podotknout, že s yaoi je to jako s vírou (a s penisy). Je fajn si je užívat někde při svíčkách, popřípadě s přáteli, kteří to ocení, ale není zcela záhodno cpát je někomu násilně do chřtánu. Pokud vám ale yaoi někdo vyloženě nenutí, tak co je na něm tak strašlivě zvráceného?

Pohled společnosti na slash a yaoi se jako ve všem dost nehezky různí, od masivních obsesí po hlubokou nenávist. A mě tak jen napadá, proč? Děcka, mohli bysme objevovat vesmír a potápět se pod hladinu moří a my se hádáme o nahatých chlapech? Vážně? Není to tak nějak zbytečné? Je třeba všude cpát vystražné cedulky a nadávat lidem do sprosťáků jen protože se občas kouknou na nějakou souložící dvojku?
Nemluvě o jasném uměleckém přínosu - yaoi i slash jsou z pravidla na té sledovatelné úrovni psány s vášní, touhou a zápalem pro věc. Člověk si báječně nastuduje anatomii. Poučí se trochu o toleranci k jiným "orientacím". A, co si budeme nalhávat, taky trochu se vybije.
Geniálním případem budiž můj oblíbený komix Starfighter. Jedná se o dílo ještě vycházející, za vřelé podpory fanoušků zdravě bující originální příběh o vesmírné lodi bojující za svobodu lidstva (mimo jiných záhodných aktivit). Zároveň díky Starfighterovi konečně chápu, proč se kabině letadla (strategicky dimenzované pro dva urostlé chlapy), říká "kokpit". Heh, dat English, bro.

Další z obdobných výborně nakreslených a propracovaných yaoi děl je poměrně dosti známý Teahouse, zaobírající se osudy sympatické party z jednoho luxusního nevěstince čajovny. Je to výborně stylizované, barvené a vtipné. Bohužel momentálně se vinou jiných povinností autorky rozhodly celý projekt pozastavit (teda doufám, jejich "musíme skončit" odmítám brát vážně).

Abych ale nezůstávala jen ve vodách uměleckých skvostů - nedávno mě právě panda seznámila s yaoi doujinshi na Gravitation - čili jakými si krátkými komixy, které splňují zadání samohany hned dvojnásob. Maluje je Maki Murakami, známá japonská mangaka zabývající se tímto žánrem pro dívky ovšem v něžnější formě, jako fanfiction na vlastní téměř nevinné komixy. Je to vlastně takové "co jsem tam oficiálně nedala, protože to bylo moc zvrácené". A co si budeme povídat... ono to vážně je fakt zvrácené. Yaraki approves.

Na všechna výše zmíněná díla se pěje kritika a vidět mě moje mamka, jindy tolerantní, skvělá žena, asi by nebyla potěšena. A já si říkám proč. Je takový rozdíl mezi yaoi/slashem a klasickým, vesměs přijímaným pornem? Jeden rozdíl bych měla - yaoi, pokud nejde o čistě porn-without-plot záležitosti, zpravidla má děj a ženy si jej myslím užívají o to více, že existuje reálná možnost oblíbit si aktéry. Jinými slovy nejsou to povětšinou jen uslintaní vymaštěnci s naolejovanými tělíčky válející se po obstarožní brazilce, která se čirou náhodou právě osprchovala.

Na druhou stranu narazit na nějaké ty festovně creepy jedince lze kdekoli, takže abych yaoi jen nehájila jako příjemné odreagování pro mladé ženy, občas musím upřímně přiznat, že i mne zaskočí, co se lze třeba na takovém 4chan.org dočíst, cituji: "Just curious but is there any hardcore gangbang art of the Winter Soldier out there? Most of it is Stucky or with Rumlow rather than the faceless fat man hentai mindbreak scenario out of a hentai I'm thinking of."

A já se pořád divím, proč mi google předkládá reklamy na "kompletní detoxikaci jater" a "chceš si zapíchat, najdeme ti deset padesátiletých milfek v okolí bydliště".

Takže jak říkám - myslím, že hrotit by se měly vážnější věci než porno pro dívky a rozhodně by neměly být uvaleny sankce třeba na toho typa, co si nechal z Japonska do Kanady poslat nějakou obyčejnou yaoi mangu. A tím myslím, že sjem vyčerpala co jsem vyčerpat chtěla. Howgh.

Svět je divný místo, fakt.
 

25 people judged this article.

Comments

1 Lotte Lotte | Web | 23. january 2015 at 22:11 | React

Krasne si to napsala. :)

2 Elis Elis | Web | 24. january 2015 at 12:34 | React

Napsala si to krásně a mohu s tím souhlasit, ale to tady bylo vždy a zřejmě bude, jen se tomu jinak říkalo, toho se nikdy nezbavíme...

3 Rein Rein | 24. january 2015 at 23:02 | React

Stále musím obdivovat jak je moje yaoistická matinka oduševnělá ;)

Moc dobrý článek, výstižný :) ;)

4 Arvari Arvari | Email | Web | 6. february 2015 at 9:39 | React

Dobře, asi není stoprocentně normální, že jsem při spatření obrázku prohlásila 'jé, Stucky'... XD
Jinak, mně přijde, že mezi pojmy yaoi a slash rozdíl celkem je. Yaoi se používá jen pro mangu a anime, slash pro všechno ostatní, nebo se pletu? Přiznám se, že na označení yaoi pro absolutně všechno, kde je gay pár, jsem docela alergická. Ale ono to bude hlavně tím, že já zkrátka odjakživa používám výraz slash... =D
Ale jinak se můžu podepsat pod to, že prostě není třeba slash odsuzovat. Komu se to nelíbí, prostě to nemusí číst a koukat na obrázky, ne, že se bude celou noc prokousávat tím nejúchylnějším, co ve fandomu najde, a pak nadávat, jak jsme všichni úchylný... =D Já taky nenadávám těm, co preferujou pairingy, co já nesnáším, prostě ty fanfikce nečtu...=D

5 Yumi~chan15 Yumi~chan15 | Web | 6. february 2015 at 10:04 | React

V podstatě souhlasím se vším co si napsala. Ale tak trochu chápu pohled společnosti na nás co si yaoi čtou. Ve většině případů tu máš hetero muže co při slově yaoi (a v případě, že tomu slovu rozumí) dostanou zimnici. Už jen z principu, jelikož pro ně pohled na dva užívající si či líbající se kluky je "humus" (Nemluvím o tolerantních lidech, těch je stále málo i když více než kdy jindy.). A proto že yaoi z větší části (aspoň tady u nás) čtou pubertální holky, není divu že se názory kluků počítají od takových 15-19 let. Neříkám že je to tak všude, ale aspoň v případech které jsem poznala to tak je.
Ohledně rodičů, kamarádů a jiných je už třeba mluvit o toleranci jednotlivců.
A znechucený pohled společnosti ve věci yaoi podle mě prostě pramení ze stereotypu porna který je odsuzován už dlouho. Myslím že to funguje na základě: Yaoi = sex mezi muži = sex jako takový = porno. Logika kdesi v Narnii ale jinak si to vysvětlit nedokážu. :D

6 Yaraki Yaraki | Web | 6. february 2015 at 10:06 | React

[4]: Kemo, pojď na mou hruď :D Stucky je nejlepší :D a s yaoi/slash máš pravdu, ale upřímně mi přišlo, že tohle rozlišení samotné lze pojmout z tolika směrů, že by to zabralo vlastní článek a bůhví, jestli bych se vešla do oněch legendárních 40 000 znaků... takže ano, nehezky jsem to shrnula a brala to prostě jako "názor lidí na dva chlapy spolu" - ať už je to psané, kreslené, nebo tesané do kamene. A jinak samozřejmě děkuji za komentář a jsem ráda že souhlasíš a podle svých slov se nechováš jako dement abys někomu nadávala pro jeho "choutky". A Stucky je samozřejmě nejlepší, že :D

7 Yaraki Yaraki | Web | 6. february 2015 at 10:08 | React

[5]: určitě, souhlasím, že to pro ně musí být traumatizující, ale já jim, srandistům, vždycky říkám - to je jako pro mě koukat se na dvě holky - nevadí mi to, (je to asi přijatelnější protože my holky jsme nejkrásnější, že), ale taky z toho nejsem urvaná a při některých představách se mi ježí zátylek. Takže na jednu stranu kluky chápu, ale chraň je ruka páně, aby řekli o yaoi víc než "heh, do toho bych nešel" :D

8 Arvari Arvari | Email | Web | 6. february 2015 at 10:10 | React

[6]: No, musím říct, že Stucky je až můj druhej nejoblíbenější pairing, můj OTP je FrostIron, to prostě miluju... =D Ale Stucky se mi značně zalíbilo, když jsem viděla The Winter Soldier, tomu se prostě nedalo vyhnout. =D (Naopak fakt nemám ráda a důsledně ignoruju pairing Stony...)

9 Yaraki Yaraki | Web | 6. february 2015 at 10:14 | React

[8]: mluvíš mi z duše, hošku, jakože vážně - FrostIron sice nedominuje mému velkolepému žebříčku, ale jinak souhlasím se vším... sakra, to je motivace tohle, já snad zase vydám nějaký pornočlánek :D

10 Sakura Minamino / Tweedledee Sakura Minamino / Tweedledee | Email | Web | 6. february 2015 at 10:25 | React

A teď se můžu jít mlátit do hlavy, protože ten kokpit jsem si nikdy neuvědomila ... a je to geniální! 8D
Pokud si z nějaké té přednášky ještě dobře pamatuji to rozdělení, tak všechno yaoi je slash, ale všechen slash není yaoi.
Jinak bych to řekla asi tak, že porno je zkrátka porno, jen někdo holt preferuje dva (či více, nebudeme diskriminovat) chlapy nebo holky. Je pravda, že nad některými věcmi, které jsou fangirls schopné vyplodit, valím oči i já, ale stejnak se za všech okolností pokouším řídit heslem Ship and let ship. Nesnažím se lidi do gay stuffu verbovat a ani nějak vnucovat ... pokud tedy oni nezačnou něco vnucovat mě. >:3

11 Yaraki Yaraki | Web | 6. february 2015 at 10:28 | React

[10]: líp bych to neřekla hele, vážně jsi vystihla tu myšlenku, co se tu snažím usmolit celým článkem. A jak říkám - s tím yaoi a slashem to tak opravdu je, jen jsem to prostě nepovažovala za tolik ztěžejní, abych tomu věnovala víc než "je to V ZÁSADĚ to samé" - takže sorry děcka :D

12 Sakura Minamino / Tweedledee Sakura Minamino / Tweedledee | Email | Web | 6. february 2015 at 10:36 | React

[11]: Mě to přijde skoro stejné jako to, když fanda yuri vykřikuje, že yaoi je hnus ... jako wtf, dvě holky jsou v pohodě a dva chlapi ne? Tohle je podle mě prostě pokrytectví.
V poho, já to ani nemyslela nějak rýpavě nebo tak, jen občas skáču do vzduchu, když mi někdo řekne třeba o mém zbožňovaném Hannigramu, že je to yaoi ... takže no offence, vždycky mi srdce zaplesá, když narazím na někoho, kdo má tenhle stuff rád a přitom se o něm dokáže vyjadřovat rozumně a nedělá na okolí dojem uslintaného magora s potřebou svěrací kazajky. ;D

13 Yaraki Yaraki | Web | 6. february 2015 at 10:41 | React

[12]: jsem skoro polichocena, kemo :D jo, myslím, že na to pohlížíme fakt podobně :)

14 Takara Takara | Web | 6. february 2015 at 10:48 | React

Přiznám se, že mě yaoi jako takové nechává naprosto chladnou...výjimku tvoří snad  jen yaoi povídky z pera 13ti letých slečen, kdy se člověk občas podiví a jindy královsky pobaví...:-)

15 Yaraki Yaraki | Web | 6. february 2015 at 10:55 | React

[14]: vidíš, taky pravda, to jsem úplně zapomněla zmínit - ten literární přínos některých yaoi povídek - člověk povzbudí sám sebe, že psát se dá i mnohem hůř :D víš co, takhle je to ideál - nic to s tebou nedělá, ale zjevně to nikomu nezakazuješ - a tak to má být :)

16 Ann Ann | Email | Web | 6. february 2015 at 11:19 | React

Teď s tebou naprosto souhlasím. Také mi nejde do hlavy, proč je yaoi odsuzováno většinou společnosti. Vlastně ani nechápu, co je na homosexualitě obecně špatného a proč jí okolí nese tak špatně. Myslím, že je věcí každého co se mu líbí. Tak nechápu, proč na mě všichni ukazují prstem, když řeknu 'Mám ráda yaoi'. No a? Oni mají rádi třeba yuri nebo hentai... a to je snad něco jiného? Tedy ve své podstatě, samozřejmě, detaily raději neřeším.. =D Podle mě je tohle celé stále a stále a stále a stále dokola (těch 'stále' bych dala více, ale to bych tady byla až do soudného dne =D ). Každopádně jsem ráda, že se konečně objevil někdo, kdo má stejný názor jako já a všechno tohle neodsuzuje. Moc hezký článek =)

17 Katie Katie | Web | 6. february 2015 at 11:41 | React

No vidíš, a já hledám nějakou spřízněnou duši v tomhle okruhu, yaoi mám ráda, viděla jsem Gravitation, Loveless, Sukisyo a Koisuru Boukun - doporučuju! :D a když už jsme u toho, tak není nic špatnýho na tom, že je na internetu takovejhle materiál i pro holky, a né furt jenom pro chlapy, případně chlapy - gaye.. protože romantika mezi kluky.. jé^^

18 Em Age Em Age | Web | 6. february 2015 at 11:52 | React

Tvůj článek je sice dokonalý a dává smysl, ale stejně na yaoi nikdy nepohlédnu přívětivým okem - možná proto, že se dobře nedívám ani na prosté fan fiction. :D

19 Scrat Scrat | Email | Web | 6. february 2015 at 12:39 | React

Naprosto souhlasím s tvým článkem, já měla jednou konflikt s jednou homofobní holkou kvůli yaoi (psala jsem to na blog do článku o homosexuálech), popravdě nechápu, co je na tom tak strašnýho. Teda, já jsem spíš na ty doujinshi bez sexu - prostě nějaký líbání a tak a celkově mi yaoi přijde lepší než normální kluk x holka, protože u yaoi je to s tvými oblíbenými postavami a tak :)
Pěkný článek :-)

20 Marillee Marillee | Email | Web | 6. february 2015 at 12:41 | React

:D Doteď jsem o nějakém Yaoi neměla ani tucha. A nechápu, proč to lidé tak řeší? Teda podle tvého článku, protože v mém okolí se to očividně neřeší nijak. :D Mně osobně se třeba vyzobrazená láska mezi chlapci... do detailů... nelíbí a nevzrušuje mě. Ale tak co, v čem je to horší než hentai, které je plné mimozemských chapadel? :D

21 Skitty2 Skitty2 | Email | Web | 6. february 2015 at 12:45 | React

Yaoi, yuri, incest... vše vypadá v anime dobře!

22 alexysz alexysz | Web | 6. february 2015 at 15:25 | React

nikdy som si nebol pomyslel, že tu nájdem blog kde bude stucky (ja ten pairing moc nemusím) zabudované do yaoi článku, ale čo sa stalo, stalo sa :D ja som yaoi neholdoval, ale niekde na základnej škole som sa zamiloval do mangy a potom to išlo dole vodou a čo vykvitlo z malého chlapčeka? samozrejme, že nič dobrého :D teraz som chlípnik a úchyl, ktorý každý večer číta yaoi mangy, hrá BL hry a píše yaoi :D všetko je dobré, pokiaľ je s mierou. u nás ide byť referendum zajtra o zákaze adopcií detí do homosexuálnych rodín, celkovo homosexuálne manželstvá no môžem im to všetko ototo. Sťahujem sa preč. Yaoi je jedna vec, každý ma na to svoj názor, niekomu sa to nepáči, niekto by za to položil život (nie, ja by som to vôbec neurobil...) a musím pochváliť za pekný článok. Jednoducho niektoré ľudia sú konzervy, čo ti poviem. Jednoducho si nedajú povedať a budú mať klapky na očiach ... s tým človek nič nenarobí, je to ich voľba

23 Gelliah Gelliah | Web | 6. february 2015 at 16:32 | React

Upřímně? Já mám yaoi ráda :33. Sice jsem bi, ale dva krásní kluci jsou fakt krása :33, ještě když spolu vyvádějí. Nemusí mezi nimi ani být sex, mohou se jen tak objímat nebo hladit a smát se na sebe (to je teda spíš shounen ai), ale je to hrozně kawaii :33. To je můj názor. A jestli se to někomu nelíbí, tak ať si to nechá pro sebe. Samozřejmě, kdyby mu to někdo strkal do obličeje, tak prosím, ale pokud mu to nikdo necpe, tak ať všechny nechá být. Každý má právo na život a mít rád a být s tím s kým chce, ikdyž je to například pouhá postava v yaoi anime, manze či doramatu...

24 Yonade Yonade | Web | 6. february 2015 at 17:23 | React

Naprosto souhlasím :)
Většina lidí, kterým jsem tohle kdy řekla (a že jich bylo málo), mě s tím málem prohodili oknem :D. Nechápu co na tom je. Jako číst Fifty shades of Gray (nečetla jsem a ani nechci, zvedá se mi žaludek :D) je v pohodě ale yaoi už ne? Jako chápu, když to někdo bere jen jako porno bez příběhu, ale o tom to přece není. Já od toho sice na chvíli upustila, na popud mého přítele, kterému jsem se s tím svěřila (zřejmě v záchvatu upřímnosti), ale po nějakém tom roce mi to nedalo a zas jsem se k tomu vrátila (samozřejmě na tajňáka). Ne že bych si nad tím dělala dobře :D Ale přijde mi to hrozně sladké, když je dobrý příběh (ať už v povídce, anime či manze) a rozhodně to čtu radši než jakýkoli jiný milostný román s hetero páry (abych pravdu řekla, tak jsem se kolikrát přistihla myslet na to jako na nechutnost).
Toť ode mně vše :) A pěkně napsané ;)

25 Divine Cat Divine Cat | Email | Web | 6. february 2015 at 18:04 | React

Musím říct, že si to pěkně napsala. (Jak už tady zaznělo několikrát) Já sama yaoi píší a rozhodně se za to nestydím, proč taky? Vždyť jsou daleko horší věci než literatura, čí fotka, kde se nacházejí dva muži v milostném aktu. A, když mě to baví, tak nebudu řešit společnost, každý se někde potřebuje vybít. Nechápu, proč se to tolik řeší. Rozhodně ti dávám za pravdu!

26 Majklice†Světice Majklice†Světice | Web | 6. february 2015 at 18:26 | React

Ještě jsem neslyšela, že by bylo trestné vlastnit yaoi mangu(doufám, protože si hodlám v budoucnnu jednu koupit :D), vím akorát o případech týkajících se loliconu. Yaoi mi nevadí, když se mi líbí dva kluci a nemůžu si mezi nimi vybrat, je nejlepší je dát dohromady, že :D Moc ho sice nevyhledávám a takové ty pseudo-povídky na netu raději ani nečtu, ale třeba v případě visual novel jako Lamento a ostatních titulů od Nitro+Chiral se nemůžu dočkat, až na nich spočinou mé ruce.
Starfighter, konečně se znovu potkáváme.

27 Loretten Loretten | Web | 6. february 2015 at 19:34 | React

Nejde o yaoi jako takové. Za prvé - jako veškerá jiná erotika a pornografie to má člověka jakým je třeba zadepkařená dvanáctiletá anime fanynka docela silnej vliv a ten člověk se pak prostě nebude vyvíjet přirozeně - nebude objevovat, jednou si řkene že yaoi je hustý a tak v tom klidně pojede jako infantilní debilka do dvaceti. Anyway...druhá věc je, že najde ani tak o yaoi ale o yaoistky samotné! Máš ráda yaoi? Fajn, ale mě to necpi pod nos, nemluv  otom jak debilka pořád dokola a jestli o tom mluvit chceš, tak táhni daleko ode mě, protože jsi co - jsi otravná.

28 Anyou Anyou | 6. february 2015 at 19:56 | React

Hezký:-)

29 Yu-chan Yu-chan | Web | 6. february 2015 at 20:17 | React

Já bych neřekla, že se to zas tak extra hrotí, minimálně jsem se s tím zatím nesetkala. I jedna moje totálně homofóbní kámoška to vzala v pohodě a nakonec z ní ještě možná bude slasherka... (Jó, když má člověk osvědčený návod, jak nakazit lidi... xD)
I můj vlastní bratr to vzal v pohodě, jen ze mě občas dělá úchyla... Štve mě to, ale vždyť má svým způsobem pravdu.
Ovšem, že existují lidé, před kterými bych se o tom určitě nezmínila, ale to jsou lidé, co rádi odsuzují a jsou proti všemu "nenormálnímu" a tak pod.
Ale i takoví lidé můžou být fajn. Jedna z mých nejlepších kamarádek je takový ten typ osoby, co na všechno (cosplay, anime, emo, prostě všechno, co "není normální") říká "Ježiši Kriste..." a protáčí oči... A přitom je to ta nejmilejší osoba, kterou znám.
Někteří lidé prostě odlišnost v zálibách přijmout nedokážou.
Hezký článek. Jsem ráda, že jsem se k němu dostala. :-D

30 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 6. february 2015 at 21:04 | React

Yaoi a slash to samé dle mého není (tedy "dějem" ano, to uznávám), ale obojí tak nějak vzniklo nezávisle na sobě a nemusí jít jen ryze o doujinschi. Mimochodem máš hrubku ve slově liteRární (to L svádí, já vím).
V první polovině článku se mi zdá, že jsi trochu domotala. Místo yaoi se tu dočítám o sibiřských tygrech, Putinovi, morálce, sociologii a prostitutkách (???) Jako je mi jasný, že to chceš nějak uvést, ale slov máme tolik, že by to šlo i líp. Navíc se nezasvěcený čtenář ztratí hned.
Co se týče tabu, zákazů, musíme si přiznat, že věci jako je párování dvou kluků moc lidí asi nepochopí, starší generace k tomu budou přistupovat jako, že je to trestné, generace naších rodičů by byla radši kdybychom koukali na "normální porno" než četli tyto věci. A mezi vrstevníky dojde k nepochopení též a budou tě argumentovat výroky jako "že toto není normální". S tím se musíš smířit, musíš se prostě nějakou sobotu večer zavřít sama v pokoji, najít příslušné stránky a taky si to "užít" pravděpodobně tak funguje i normální porno. Taky se na to nemůžeš dívat v přítomnosti rodičů- ber to takhle. Otaku nadávají, že anime nejsou pohádky, tak to tak může být (k velkému údivu) i bráno. Na materiály se sexuálním podtextem se taky společnost dívá na první pohled nelibě a musíš to tak brát. Když někde v informované společnosti řekneš, že jsi yaoistka, tak si to posluchači vyloží, že čteš a koukáš na věci s erotickým kontextem a to je samo o sobě v určitých situacích nevhodné. Prostě to tak ber. A navíc, není lepší roztoužená malá skupina yaoistek a slashařek, které si sdělí dojmy mezi sebou než aby se jim do toho pletl celej svět?
P.S: Hej, tak o tom Kanaďanovi mi pošli odkaz, kdes to našla- některé zdroje nemusí být úplně nejvěrohodnější.

31 Soňa K. Photography Soňa K. Photography | Web | 6. february 2015 at 21:20 | React

Když jsem se poprvé zmínila ve své třídě kdysi na střední před pár lidma, se kterýma jsem se bavila, že mám ráda yaoi, tak hned se ptali, co to je. Když jsem jim to vysvětlila, tak bylo hned vidět v jejich obličejích, jak se jim to hnusí, ale časem si na to zvykli, i když jsem stále byla terčem tak trochu posměchu. Vůbec se za to nestydím, ba naopak! Yaoi mám ráda a mít budu, jelikož ho vidím skoro všude. Věčně někoho shipuju atd. :D Prostě tohle už je jak nemoc, hlavně když mám pak do páru jednu slasherku, která je taky ulítlá na yaoi a pak spolu shipujeme různý lidi. :D

32 Yaraki Yaraki | Web | 6. february 2015 at 22:38 | React

[16]:, [17]: moc díky, také jsem ráda, že v tom takříkajíc nejsem sama :D

[18,] [20]: hele to je věc každého člověka - jak už jsem psala, nejdůležitější je dle mého ostatním ani kladný, ani záporný názor prostě necpat a žít si spokojeně se svým "šálkem porna" :D

[19]: právě - já také. Chápu, že spousta lidí na to vůbec nenarazí,a le mě se to občas stane - není to tak, že bych přede všemi sáhodlouze referovala o yaoi, prostě třeba jen občas něco plácnu, nebo se jen zastanu nějakého páru a hned je oheň na střeše...

[22]: no jo lidi jsou divnej živočišněj druh, co s tím no :D a Stucky je třeba nastudovat a prohlédnout do hlubin jeho rpocítěné geniality :D nejlepší pairing :D

[23]: přesně tak, naprosto souhlasím :)

[24]: hej 50 shades je kniha kterou sjem číst zkusila - jen tak ze zájmu, a došlo mi, že je psaná buď a) člověkem co nikdy nesouložil nebo b) pro lidi co nikdy nesouložili. 90% fanfiction je asi tak milionkrát lepší než tahle hrůzokniha. A jinak jsme na tom dost podobně co se týče "vztahu k yaoi" :)

[25]: jo, nad tím vždycky žasnu - že si někdo najde ten čas na to pindat o takových blbinách :D

[26]: já tohle psala právě po tom, co jsem narazila na pár lidí, kterým vyloženě vadila i zmínka o yaoi, nebo nějaká jakože "sranda" narážka co kdosi z naší party pronesl - ano, je tu zas to Stucky - při dvojce Kapitána Ameriky... přišlo mi hloupé, že to někoho štve, zvlášť když celá konverzace nezačala stylem "musíš se koukat na yaoi, zadávám ti to jako úkol", ale "haha, bylo by vtipný, kdyby z těch dvou byl pár"...

[27]: to je pravda, je třeba odlišovat "posedlé" od "nenápadných" - popravdě nemyslím si, že by yaoi mělo nějak negativní vliv na mladé lidi - je to stejný druh vybití jako normální porno, navíc občas mívá i příběh :D nesnažíms e tu hájit šílené yaoistky, co to všem cpou, ale spíše tu tichou menšinu, na níž je občas koukáno skrze prsty jen protože má ráda yaoi a občas si něco přečte - což mi přijde celkově zbytečné

[28]: děkuji

[29]: děkuji za hodnocení a jak říkám - nikdy sjem nenarazila na nějakou vyloženou apokalypsu, ale už sjem se prostě setkala s dle mého zbytečnými výbuchy nad tím, že občas prolítnu Starfightera

[30]: ok, díky za upozornění - chtěla jsem se primárně zmínit o tématu jako celku, když už teda píšu na "téma týdne", než se dostanu k tomu podrobnějšímu. Ono mě to upřímně tak nepálí, když má někdo pindy, nezalezu s pláčem do koutka, spíš mě to nutí zamýšlet se nad tím, rpoč to vůbec lidi hrotí, jestli by nebylo lepší trávit čas užitečněji, než někomu nadávat na jeho zájmy, zvláště pokud jsou neškodné tím, že je nikomu nenutí.

[31]: jj, taky znám takový experty hele :D

33 Yaraki Yaraki | Web | 6. february 2015 at 22:39 | React

[30]: Jo a po kanaďanovi kouknu - o nevěrohodnosti informací jsem tu už jeden článek měla, ale tohle mi přišlo poměrně silně pravdivé, samozřejmě policejní fotky asi nenajdu - nicméně se pokusím vše dohledat, přestože je to už poměrně stará kauza. Díky za info ještě jednou

34 piuPIU piuPIU | Web | 6. february 2015 at 22:45 | React

Dřív bylo yaoi moje oblíbená zábava na dlouhý večery. Sklenka vína a nějaký dva pěkný kluci z fajn seriálu nebo filmu...

Dneska už čtu jen sem tam, a jsem o dost vybíravější. Nemám ráda dílka holek, co nemaj páru o čem píšou (protože nahatýho kluka viděly fakt jen nakreslenýho), a ještě všude nasekaj neskutečný pravopisný a slohový chyby. Všem bych jim dala přečíst komiks "korektor" - minimálně stripy o FanFiction. :)

A taky mi vadí znásilňování. Když je příběh zaobalenej tak, že jeden balí druhýho, nebo že jeden druhýho "zasvětí", fajn, beru to. Ale z krutýho a fakt nechutnýho znásilnění (často ještě za pomoci nějakejch hraček) láska asi těžko vzejde... O incestu a sexu s dětma ani nemluvím, na to jsem přečetla až moc slashí z Naruta...

35 Yaraki Yaraki | Web | 6. february 2015 at 22:47 | React

[34]: jo, to jsme na tom podobně... mě bohužel ještě z těch "starých časů" zůstalo nutkání vyjadřovat se o tématech, která podle mě nejsou tak škodná a někdo je odsuzuje jen tak z principu. Samozřejmě veškeré shota věci a podobné pedofilní- prasárny zastupující shit fakt nemusím...

36 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 7. february 2015 at 2:18 | React

Když on ten odpor mnohdy způsobují mladinké 12-15 leté slečny které svým nekritickým přístupem na všechny strany vykřikují ono "yaoíííí" a vnucují to okolí jako svou posvátnou modlu. A víme jaké to je, když je nám něco násilím nuceno.

Jen jsem chtěl ještě podotknou kdysi (chtěla jsem napsat nedávno, ale ono už to asi nějakej pátek bude, čas letí nějak rychle),bylo yaoi dokonce tématem týdne. to bylo teprve rošambo. Mlaďoučké s prominutím nanynky se oháněli na všechny strany, ostatní osazenstvo se zuby nehty bránilo a starší generace blogerů neměla šajnu o co de a, slušně řečeno, jim to bylo šumák.

S dovolením (snad neurazím) ti sem přidám dva odkazy. První je na Malkiela, sama to považuji za nejlepší článek na to téma jaký byl vůbec vyplozen, i když on jich napsal několik: http://malkiel.blog.cz/1012/o-skutecnem-puvodu-nazvu-yaoi

Druhý je z mého starého- původního blogu, je to druhý článek na to téma a je tak trochu vysvětlující: http://agrrr.blog.cz/1012/yaoi-druha-verze

37 Ivanitko Ivanitko | Email | Web | 7. february 2015 at 8:59 | React

Jako autorka fanfikcí mám podobný názor jako ty. Kdo má zájem, ať se kouká, ale nevnucuje to ostatním. To je jako s Narutem, fanouškům se říká narudardi, protože ho moc žerou a všem ho cpou... potom to tak dopadá. Ale snad nás nechají v klidu žít... i když homosexualita se bude řešit furt, velmi pochybuji o tom, že se to jednou stane úplně normální věcí (ale bylo by to hezký) a nikdo na ně nebude koukat mezi prsty.

38 Pražský poděs Pražský poděs | Email | Web | 7. february 2015 at 13:08 | React

Eštěže to anime nechápu...

39 Doporučuji Doporučuji | 7. february 2015 at 15:55 | React

Doporučuji http://albafos.blog.cz  aneb, co se na nás řítí a přitom si to děláme sami..

40 Azano Azano | Web | 7. february 2015 at 17:26 | React

Plně s tebou souhlasím! Podle mě yaoi není nic špatného, právě naopak si myslím, že i ženy/dívky by měly mít nějakou tu zábavu, podobnou té mužské. Vždyť i my máme potřeby a homosexuálové nejsou žádná divná stvoření. Jsou to lidé, jako my a navíc jsou mnohdy roztomilejší než normální pár.
Řekla bych to asi tak, že by yaoi neměli kritizovat, dokud si sami něco nepřečtou, nebo neprohlédnou. Pokud se líbí ať pokračují a ti opačného názoru ať si hledí svého.

41 takamura-nerurin-miku takamura-nerurin-miku | Email | Web | 7. february 2015 at 17:38 | React

jak uz tu mnoho lidi psalo, naprosto s tebou souhlasim :) velmi hezky si to napsala :DD

42 Yuna Yuna | Web | 7. february 2015 at 19:30 | React

Říct, že yaoi a slash je to samé je pro mě rouhání ;-; yaoi je pro anime/mangu, slash jsou živí herci...

a ňom, já se řadím do kategorie "zastánce" yaoi i slashe. yay!

43 Aileen Aileen | Web | 7. february 2015 at 21:55 | React

Krásne napísané :-) Ako otaku som si aj ja pozrela alebo prečítala pár yaoi anime či máng :-D

44 Zapomenutelný Zapomenutelný | Email | Web | 8. february 2015 at 0:06 | React

Tak jestli člověku reálně hrozí nějaké sankce za objednávání yaoi mangy z Japonska, můžu být rád, že nejsem Kanaďan, protože to bych se musel cítit poměrně ohrožen. *kradmý pohled na prohýbající se poličku*

45 Starsy Spirit Starsy Spirit | Web | 8. february 2015 at 0:49 | React

Pozastavuji se hlavně nad jedním odstavcem, kde tvrdíš, že na tom není nic špatného, pokud vám to nikdo nenutí. Ano, s tím souhlasím, částečně. Nicméně musím podotknout, že když to vídám všude kolem sebe a, promiňte ten výraz, nadržení fanoušci przní cizí tvorbu fanfictiony, kdy ze dvou hetero udělají dva mhomo, to je strašné.
Nikomu bych neodpustila, kdyby mé postavyčky využil takovýmto způsobem, jelikož NEJSOU JEJICH a NEBILI K TOMU URČENI.
Proti originální tvorbě prakticky nic nemám - nelíbí se mi, nečtu to (vyhýbám se obrovským obloukem), nic víc. Kritizuji jen v případě fanfiction a když mi to někdo vnucuje.

Na druhou stranu ti musím dát za pravdu, že na světě jsou tisíckrát důležitější věci k projednání (nebo hádkám) než je vztah dvou homosexuálů, ať už se bavíme o "oblíbenějších" gayích nebo "přehlíženějších" lesbičkách. (O kritizovaných zoo, pedo nebo nekro-filech ani nemluvě. To mi přivádí k otázce, proč když lidi tolerují, nebo milují gaye, proč odstrkují ostatní?)
No nic, to už je jiné téma, souvisí se zakázaným, ale ne s yaoi.

46 sarushef sarushef | Web | 8. february 2015 at 12:31 | React

Já proti tomu nejsem - jen na tom neshledávám cokoli zajímavýho.

47 Snílek Snílek | Email | Web | 8. february 2015 at 16:04 | React

Kde? Kde se setkáváš s nenávistí na yaoi? :-O V mém okolí jsou bohužel akorát fanatičky do yaoi, případně lidi, jako já, které to nechává absolutně chladnými (nebo o existenci yaoie neví). Výjimečně narazím na lidi, kteří to trolí. Ale doposud jsem se nesetkala s někým, kdo by to nenáviděl, anebo se někde tvořily výstražné cedulky - "zvrácené, nevhodné pro lidi!"

48 Velká Marťa Velká Marťa | 8. february 2015 at 16:05 | React

Si děláš?! Jsi na úvodní straně blogu! :D Jsi celebrita :D

49 MartinaAyko MartinaAyko | Email | Web | 8. february 2015 at 17:01 | React

No, napsala jsi to moc krásně. Musím s tebou plně souhlasit. Osobně já patřím tedy mezi tu skupinu, co čte yaoi i slesh a vážně nechápu ty, co nás odsuzují. No, někdo hold tuhle formu umění asi nechápe :D

50 Tichá voda Tichá voda | Web | 8. february 2015 at 17:14 | React

Žít a nechat žít. Nikomu nic nenutit, nenechat si nic nutit nebo zakazovat. Řídit se tím všichni, tak je lidem o dost lépe. I když já se zatím naštěstí nesetkala ani s vyslovenými odpůrci yaoi, ani fanatičkami :-)

[45]: Jak může fanfikce kazit původní dílo? To si třeba Rowlingová sedne a napíše nové, upravené vydání Pottera jen proto, že někdo napsal povídku, kde z pár postav udělal gaye?
Viz: http://yaoiisnotdead.blog.cz/1411/nedelejte-nam-z-postav-gaye

Pokud tě ale někdo nutí číst věci, které se ti nelíbí, tak to už je špatné, o tom žádná.

51 Yaraki Yaraki | Web | 8. february 2015 at 17:39 | React

[48]: Bitch I'm fabulous :D

[47]: hele narazila jsem na to ze strany některých známých a klasicky - v internetových diskuzích. Já zrovna nejsem typ člověka, kterého ty pindy zasáhnou nějak dohloubky, ale donutilo mě se zamyslet, proč to má někdo vůbec za potřebí...

[45]: mě přijde že každý autor je rád, když jeho fandom žije - minimálně protože ho to živí, že. Nic se nemá přehánět, to jsem se taky snažila naznačit, ale přeci jen už jen to, že vytvoříte příběh hodný nějaké - třeba i yaoi - fanfikce, je v zásadě pocta. Pro ty, co to nezajímá, zůstává váš původní příběh ztěžejní, yaoistky si smlsnou a možná to některou naláká na originál a svět běží vesele dál. A asi jen největší magor přestane číst Harryho Pottera jen protože někdo někde v hlubinách internetů napsal, že v nějakém alternativním univerzu je teplej.

[42]: jak už jsem řekla mnohokrát - omlouvám se, ale nepřijde mi to podstatné, snažila jsem se zaznamenat moje zkušenosti s chováním lidí vůči fanfiction, kde jsou aktéři homosexuální. Jinak je to samozřejmě pravda

[36]: děkuji za tip :) btw tvůj postoj chápu a osobně taky nejsem tak zapálená, abych byla schopna se s výše zmíněnými druhy lidí bavit déle jak deset minut. Je škoda, že to prostě celé takhle kolísá od extrému k extrému a lidí, co to mají na párku je docela málo si mylsím... ačkoli mi tu dáváte docela naději :D

52 Plačící anděl Plačící anděl | Web | 8. february 2015 at 20:19 | React

Jestli se nepletu, existuje i jakési mírnější yaoi, kde není všechno vidět, ne? Prostě příběhy o gay párech. (Pokud ne, tak se omlouvám za svojí neinformovanost, ale vážně to nechci vyhledávat na internetu, bojím se, že bych narazila na něco, co nechci vidět :D) Na takovéhle yaoi bych se i koukla (nebo si ho přečetla). Já to nemám ráda jen kvůli tomu, že je to vlastně porno, což hluboce odsuzuji a příjde mi to nechutný. Pravda, animovaný porno je trochu míň zvrácený, ale piřád je to něco, co mě prostě nezajímá.
To ale ještě neznamená, že si o všech, co yaoi čtou/sledují budu myslet, že jsou šílení zvrácení nechuťáci, to ne.  Na porno taky kouká každý a kdybych si měla o každým člověku, co se někdy koukne na porno myslet bůhvíco, asi bych moc lidí ráda neměla.
Tady asi jde o tu homosexualitu, že jo? Tak to mi absolutně nevadí. Naopak, mě to i celkem zajímá.
To je všechno, co jsem chtěla říct. Velmi zajímavý článek. :)

53 Yaraki Yaraki | Web | 8. february 2015 at 20:31 | React

[52]: díky za komentář :) dle mého máš jeden z těch "rozumných názorů", co jsme tu rozebírali výše - jinými slovy palec nahoru :)
A ano, stejně jako existuje Yaoi (vidíš i co nechceš vidět), vzniká stejnou měrou i takzvané Shounen-Ai, zkráceně SA, kde jde většinou o tu romantiku - jasný příklad je třeba Gravitation od Maki Murakami, co jsem zmiňovala ve článku (ale ten odkaz je na yaoi "fanfiction" co k tomu ona sama píše jakoby navíc), no a obdobně máš Yuri a Shoujo-Ai (holky s holkama). Nejsem si jistá jestli máš nějak rozlišený i slash (protože jsem starý prasák a hledám vždy jen "slashů, ne "light slash" nebo tak něco :D ), ale v zásadě se vyplácí prostě najít povídku a kouknout na věkovou hranici - jak je to nad 18, jde do tuhého :D

54 Dee Dee | 8. february 2015 at 23:33 | React

A prečo by sme ho mali mať radi ? Ľudí dnes už zaujíma len sex.

55 Yaraki Yaraki | Web | 9. february 2015 at 0:57 | React

[54]: Ale tak když už nás zajímá jen sex, což nepopírám, tak bychom snad měli být aspoň spravedliví a nediskriminovat jeden druh oproti jiným jen rpotože je míň tradiční a přijímaný, ne?

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.