All the Lonely People - souhrn postav a reálií

1. march 2015 at 17:32 | Yaraki |  Dílovky
Milí, drazí, hebcí a věrní.
Zdravím Vás všechny, co se vás tam na druhou stranu jen vejde.

Vzhledem k postupující... heh popularitě, jsem se rozhodla pro vytvoření jakéhosi krátkého, stručného a vyloženě nedostačujícího souhrnu, který vám napomůže jak v orientaci, tak doufejme i v FAQ, čili často kladených dotazech ohledně povídky All the Lonely People, kteroužto bych, když už jsme u toho, do češtiny přeložila nejspíše jako Posedlí. Nechme jí však prozatím onen anglický název a překlad závratných kvalit budiž pokladen později na bedra zodpovědnějších.

Části označené následujícím symbolem jsou určeny vyloženě hardcore geekům (a mě, kdybych náhodou něco zapomněla), nejsou tedy vyloženě zásadní a pro začátek si s nimi nemusíte zapatlávat mozek.

99% všech obrázků je mým vlastním výtvorem - někdy s předlohou, někdy bez ní - a jsem na ně patřičně hrdá. Na to pozor.

Jinak ještě opakuji - za úvod považujte spíše TOTO, následující souhrn je doplňující hlavně pro fungující čtenáře a jejich množící se dotazy.





Z obecných údajů - děj se odehrává v cca 250-ti tisícovém severo-velšském městě, prozatím nezasaženém mrakodrapovým byznysem a velkými megalomanskými stavbami obecně, jménem Llandovery. Městem protéká řeka Severn, vzdělání krom klasických základek poskytuje také univerzita systémově ne nepodobná Karlovce <krátký okamžik pro hádanku kde asi tak studuju já> Část okolních pozemků už mnoho let patří rodině Wintersů, obdařené šlechtickým titulem, sídlící na panství Wildwoods.

Děj se z větší části točí kolem fantasy - světem se to hemží mágy, vlkodlaky, alchymisty, upíry a druidy, přičemž každá z kast disponuje ve svém genofondu jistými předpoklady, jež ji předurčují k určitému způsobu manipulace s magii (která je ale co do druhu v zásadě fakticky jen jedna). Sílu, tedy nadání pro manipulaci, je možná přenášet jak dědičně z pokolení na pokolení, tak specifickými rituály (kterých jsou schopni jen druidi). Jako obvykle nadání neznamená všechno a zásadním je i tréning konkrétního jednotlivce.
Lidé povětšinou o existenci "Odlišných" nemají ani tucha, což komunitě hraje vyloženě do karet. Odlišní nechtějí být odhaleni, už jen protože lidstvo se dávno neohání klacky a vidlemi a taková dobře mířená atomovka vám zavaří, ať už jste sebehustší magič. Pro kontrolu vlastní populace Odlišní zavedli také metodu hodnocení moci - takzvané řády (viz ). Zároveň s tím na komunitu dohlíží několik kruťáckých organizací - Konkláve - mající pod palcem mágy a alchymisty, Kruh - obdoba pro druidy, Klan - vůdčí uskupení vlkodlaků, kteří ovšem fakticky stejně podléhají Kruhu. Upíři vyložené vůdce nemají, sdružují se více nezávisle v pdoobě takzvaných Rodů/Rodin ne nepodobných mafiánským klanům.

<...Řády: upíři (1 řád = 100 let), druidi (1 řád = 100 let), mágové (1 řád = 1 čistá generace (otec i matka mágové), vlkodlaci (1 řád = 100 let, spíš se řeší počet členů smečky), alchymisti (1 řád = 1 čistá generace), pokud mág/alchymista má smíšené rodiče (člověk/mág, člověk/alchymista) bere se jeho řád jako totožný s rodičem (tj. matka čarodějka 3. řádu/otec člověk = dítě mág 3. řádu), pokud mají rodiče rozdílnou hodnotu řádu, dítě postupuje po "vyšší" linii, do 5. řádu protivníka sílí jeho pokořitel rituálem o cca třetinu řádu, od 5. řádu výše o 1 řád, od 10. řádu výše o 5 řádů. Vše berte prosím s přihmouřeným okem - podmínky jsou individuální, tento souhrn naproti tomu pouze pro představu. Zároveň je třeba počítat, že bez tréningu a častým křížením s lidmi všechny řády opět klesají...>

<...Nadání: Všechny uvedené "rasy" dokáží zabitím (i člověka) pozřít část "životní energie" zabitého, tj prodloužit si vlastní pobyt mezi živými. Největší potenciál pro sílení a růst mají Mágové, jejich "znakem" je vrána. Dokáží prostřednictvím druidského rituálu (který ale musí provést opravdu druid) pozřít sílu soupeře/poraženého. Primárně jsou schopni všemožných iluzí, ovládání živlů, telekineze a lehké telepatie. Vše závisí na cviku a předpokladech (logicky když se nějaká rodina zabývá dvě stě let telepatií, asi v tom budou lepší, než rodina co jede na vodní magii). Nedokáží ale létat, vycítit magii v jiných bytostech ani být dlouhodobě neviditelní.
Polemizuje se i o existenci Nekromancerů, ale to si nechám na jindy - až budu opilá, nebo zbytečně sdílná. Nebo oboje.

Druidi oproti tomu sílí pouze pilným studiem takzvaných Kruhů, což jsou obrazce umožňující jim vládnout svým talentem. Bez Kruhu je druid v prdeli jak Baťa s dřevákama, každý sebetrapnější magič mu natrhne obočí. Na druhou stranu, je-li druid na boj připraven, není mu rovno. Mimo to druidi dokáží skrz Kruhy vztyčovat bariéry, snášet zakletí, léčit, posilovat a předávat moc. K jejich dalším vlastnostem patří schopnost ovládat slabší vlkodlaky (klasicky závisí na síle aktérů) a vycítit výraznou přítomnost magie. Za symbol si zvolili štiku.

Vlkodlaci v tomto světě fungují jako improvizovaná policie - zcela v područí druidů, které nedokáží zabít, se zákazem sdružování do větších samostatných smeček, které by výše zmíněného už schopné byly, slouží druidům a potažmo Mágům, kteří byli vždycky trochu mocensky "na výši". Jsou velice odolní vůči magii, ale sami kouzlit nedokáží. Oproti tomu se dovedou přeměňovat nezávisle na cyklu měsíce, jsou velice silní, rychlí a stateční. Jejich největší výhodou a též důvodem, proč jsou tak využíváni je schopnost vycítit, rozpoznat a vystopovat magii a konkrétního jednice. V zásadě jsou jako velikej a zlej komisař Rex na řetězu. Ve znaku nosí k všeobecnému překvapení vlka.

Upíři naproti tomu jsou proti magii odolní asi jako list papíru. Vládnou ale dokonale telepatii a iluzím, na vyšších úrovních dokáží létat a být dlouhodobě neviditelní. Jsou také nesmírně rychlí, hbití a chytří. Krev pít nemusí, ale je to pro ně snadný způsob jak zesílit, nemluvě o tom, že tím tvoří takzvané Stíny, což jsou bytosti připravené právě vysátím krve o svobodnou vůli a jsou zcela odevzdány napospas plánům svého stvořitele. Zachovávají si vlastnosti za života, rozpoznat je lze dle komplet mléčně bílých očí. Symbolem upírů je kočka.

Alchymisté jsou v podstatě slabým odvarem druidů. Nedokáží předat magii z jednoho živého cíle do druhého, ale dokáží ji uložit do neživého předmětu a zase ji z něj odebrat. Víceméně jsou schopni i jisté "lektvaristiky" a tvorby bariér a ochraných zařízení/pastí či léčení. Zcela podléhají Mágům a nejsou ani odolní, ani neviditelní, ani sami nečarují... jsou prostě strašlivě "lame" :D Jejich značkám vládne opice.

Upíří i vlkodlačí "kletba" je přenositelná dědičně krví z rodiče na dítě a též občas i slinami/krví - většinou ale pokousaný nepřežije napadení, natož, aby z něj byl pořádný silný vlkodlak/upír...>



Uff... tak to by bylo pro tentokrát, další reálie a postavy dodám později. Dík za pozornost a vzhůru do čtení, protože to postupné objevování je stejně dle mého vždycky lepší, než nějaká shrnutí.

 

1 person judged this article.

Comments

1 hellboy hellboy | Web | 3. march 2015 at 2:13 | React

mám v tom zmatek, do teď jsem nepochopila kdo je kdo, no přečtu si to ještě párkrát abych pochopila:-D moc informací na mě:-D

2 Yaraki Yaraki | Web | 3. march 2015 at 2:48 | React

[1]: jak říkám - hlavní je, aby se dala pochopit ta povídka - tohle jsou spíše takové dolaďovací detaily (plus dodám brzy postavy), neb se mě na přesně tyhle věci pořád někdo ptá :D

jinak jako úvod slouží spíš http://babirusa.blog.cz/1501/all-the-lonely-people-uvod

díky za zájem :)

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement