From Dusk Till Dawn, serial - Recenze

26. october 2015 at 21:04 | Yaraki |  Seriálové, anime a komixové recenze
"Vypadáš trochu jako Bruce Lee."
"Protože jsem asiat?"
"Ne, protože vypadáš trochu jako Bruce Lee."

Sem se zas jednou zamilovalo. Jo, je to psychopat. Jo, jasně, že má super sexy bratra drsného klaďáka/bankovního lupiče, kterého milují všechny ROZUMNÉ holčičky. A že ten můj oblíbenec slyší hlasy? Ale prosím vás, aspoň si budem mít o čem povídat... teda předtím než mě vykuchá a vydloubne mi oči.

... jako by se dalo od seriálu na motivy starého Rodriguez/Tarantino filmu o upírech čekat něco jiného než skvělou hudbu, sexy chlapy, vyšperkované dialogy, hektolitry krve a stovky mrtvých bitchez.

Název seriálu: From dusk till dawn

Obecné: Akční / Horor / Krimi / Thriller (USA, 2014, 10x45 min)

Primární pohnutka (jež mě vedla k prvnímu shlédnutí): Ehrmh... byla jsem bez nápadu a sháněla nějakou tupou oddechovku ke psaní rešerše na téma oxoreduktázy čmeláků. Top seriály mi vyplivly, že právě ten den vyšel osmý díl druhé série a mě zaujal na první mrk plakát co nad tou informací visel. To že mě FDTD uchvátí a já napíšu leda ho... nic, jsem zjistila až příliš pozdě.

Proč seriál sledovat: jedno slovo - Richie. Achichoch. Šílenej masovej vrah a sadista co slyší hlasy. To chceš - nemluvě o tom, žecelý seriál má neuvěřitelný náboj, je chytlavý a napínavý, zábavný a skvěle napsaný.

Varování: může obsahovat drobné spoilery - ale opravdu jen maličké, vážně nevyzrazuji žádná stěžejní tajemství.

Už jsem dlouho nebyla u nějakého seriálu opravdu překvapená. Myslím takové to cože?! Krystalické překvapení, ba co víc, zhrození se z něčí aktivity či myšlenky, bez toho aby se jednalo o aktivitu naprosto pitomou a nevysvětlitelnou. To, čemu mi trapní, prostí poddaní říkáme náhoda. Záchvěv. Pohnutka. A pak to podezřelé rozechvění a neklid, co FDTD zasévá do srdéčka postpubertální děvy, když musí odběhnout měřit farnesol-dehydrogenázu a nemůže si pustit další díl.

Ono to celé tak zvláštně dává smysl. Jo, jsou tam upíři. A aztécká božstva. A věrný, odhodlaný lidi. A Bůh. A Richie... co jsem to... jo, příběh. Dva bratři na cestě, dvojčata, přesto diametrálně odlišní. Chladný a nekompromisně, až strojově, přesný Richard Gecko a jeho obětavý, neúlisně ukecaný, praktický a přizpůsobivý sourozenec Seth. Prchají s královským lupem 30 míčů do Mexika, jen aby tam padli do spárů gangu s doslova biblickými schopnostmi. Na stopě je jim mladý ranger, ztělesněná spravedlnost. Rodina duchovního Jacoba Fullera prchající po smrti manželky přes hranice. Polobohyně, milenka hadího boha a zhmotněná krása a sex-appeal. Tak tahle vydařená bandička se v jednom bodě potkává a všechno se mění v tradiční tarantinovský krvák s urvanýma končetinama a kopičkama slizu a mozkomíšního moku na koberci. A přesto to pořád takovým zvráceně divným způsobem dává smysl.

Ano, od šestého dílu výše musím říct, že děj a obecně spád a napětí, které se mě zkraje nepustilo, pozvolna opadává a z FDTD se stává sic kvalitní, přesto o poznání "klasičtější" seriál. Ale což. Pro ty první díly to za to stojí, protože jsou prostě omnomnomnomózní.

Celkový verdikt: soundtrack bych bez váhání hodila na disk v sondě, co míří lákat ufouny ve vzdálených galaxiích - zvlášť úvodní opening. Už teď ho mám jako vyzvánění a to jsem ještě nedokoukala druhou sérii. I to zvláštní flashbackové vyprávění a občasné haluškoidní a "poučovací fáze" si člověk nemůže pomoct a musí tenhle počin milovat. je to tak zvláštně pochmurné, napínavé, zkažené a okouzlující.

Hodnocení: 9/10 Yaraki approves

Btw až se na mě nějakej chlap takhle podívá, vezmu si ho za ženu.

Be the first one to judge this article.